راه ترکستان من...

ترسم که به کعبه نرسی اعرابی کاین ره که تو می روی به ترکستان است

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

امروزه یکی از پایه ای ترین گفتمان های کنونی کشور، باید گفتمان پیشرفت علم وفناوری باشد؛ این بر و برگرد ندارد.

 

مقام معظم رهبری(مدظله(

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۸
جمال کزازی

   تقریبا از آغاز دولت یازدهم، هر روز به سایت خامنه ای دات آی آر برویدحداقل یک مبحث پیرامون وضعیت علم و فناوری بر روی صفحه است. از طرفی آقا در بیانات اخیر یکی درمیان از مباحث علمی سخن می گوید! کد می دهد، اصلاح می کند تا آن جا که کار علمی جهادی می خواهد. این مسئله آنقدر جالب است که انسان را به فکر فرو می برد که مسئله ی واقعی چیست؟ آیا هفته ی تکریم علم است؟ آیا از یک بحث کلیشه ای نشئت گرفته است؟ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۳۱
جمال کزازی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۵
جمال کزازی

بسم  رب الشهدا و الصدیقین....

با سلام

سندی که پیش رو دارید تمام حرف های یک سال بالایی برای ترم سوم است. خوب اولا تبریک که سال اولی است که درسهای بالا تمام روزتان را پر می کند و آنچه شنیده اید و دیدید و خوانده اید را در کلاسهای امیرآباد و از زبان بهترین  اساتید برق کشور به سمع و نظرتان خواهد رسید.

خوب ؛ سر خط مبحث در این سند بر حول انتخاب واحد است لیکن قبل از خواندن مسائل توجه کنید که ضمانت اجرایی و قانون نانوشته شده ای برای این مطالب نیست اما می تواند برای اکثرتان راهگشا باشد.

دریافت نسخه ی PDF


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۵
جمال کزازی

بی برنامگی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۹
جمال کزازی

سلام برشما که احتمالا دارید به آینده، به دانشگاه، به دانشجوییت(!) و به خیلی چیزهای دیگر سلام می دهید؛ با هم دقایقی گرم می گیریم:

*گاهی وقت‌ها سلام یعنی خداحافظ ...

خیلی نگذشته؛ آن زمانی که سرگرم انتخاب رشته بودید ماه رمضان تمام شد، ماه رمضانی که زین العابدین (ع) در زیارت وداعش بر لحظات و نعماتش سلام می دهد و این سلام یعنی خداحافظ! ربطش چه بود؟ یعنی سلام شما به دانشگاه مساویست با خداحافظی تان با آن! از این پس هرکاره ای که باشی، هر استعداد که داشته باشی و هرکاری هم که بکنی آخرش می گذرد. «مهندس گرامی!» پاسخ دانشگاه به این سلام شماست. ممکن است دیر و زود داشته باشد وی سوخت و سوز ندارد. خوب؛ وقتی همه آخرش به یک لقب و غایت می رسند، عقل سلیم در رابطه با گذران عمر در این چندسال چه می گوید؟ به راستی چگونه می توان در این قله ی قاف و مهدمهندسی با دیگران تفاوت داشت؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۱۴
جمال کزازی

ساعاتی پیش میهمانی خدا تموم شد. این اواخر کار خیلی طاقت فرسا شده بود . اسم من رو تو کدوم لیست نوشتن؟غفران رمضان 92 -یا نه پرونده در حال بررسی بیشتر؛ یا نه نیاز به رفع پیش نیازها ؛شاید هم عدم تطبیق واحدهای انتقالی!؛ اگه موضوع تو شورای آموزشی دانشکده هم مطرح میشد شاید رییس دانشکده مون اجازه میداد تا برای سال آینده 3 واحد «توفیق طاعه و بعد المعصیه» بصورت علاقمندی بردارم ولی حیف که تنها یک واحد آزمایشگاه عملی تقوا رو تو کارنامه ام نداشتم ... امشب شب عیده و منم دوباره امیدوار با حالت «همچی آرومه» پشت در دانشکده نشستم که بابا آخه درسته تو کل ماه رمضون حرفم این بود که مایکروویو رو کی بردارم و اختیاریها رو با چه کسی ؛ ولی اگه مدرک بندگی رو نتونستم بگیریم حداقل تمدید سنوات کنید تا بتونم تا سال بعد با همنیازی 3 واحد توبه دوباره تک واحدی تقوا رو پاس کنم ‍! یعنی خدا میشه از تموم این دنیا اگه از دستم راضی نیستی دوباره عمرم بدی تا رمضون بعد هم ببینم؟ شاید آخر هفته توفیق بشه برم زیارت استاد مشاورم ..یعنی میشه تا مشهد برم ... استاد راهنمام امضا میکنه... خدا دنیای من به اندازه ی 3واحده که دانشکده باید قبولش کنه آرزوم اینه که تا هر وقت قبول نشده من رو از دنیا فارغ التحصیل نکنی.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً  وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۴۷
جمال کزازی

شورای نگهبان: وظیفه؛ چگونگی.

آنچه در اصل 99 قانون اساسی مطرح شده است اینست که وظیفه ی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان بر عهده ی شورای نگبهان است. بنابراین مشخص است که وظیفه ی این نهاد تاثیرگذار اجتماعی در سطح کلان نظارت است؛ اما بحث مطرحه اینست که این نظارت چگونه می بایست انجام گیرد. در لغت و اصطلاح حقوقی دو نوع نظارت وجود دارد: نوع اول نظارت استصوابی و دیگری نظارت استطلاعی. تفاوت این دو در این است که در استصوابی کلیه ی اقدامات مجری توسط ناظر تصویب می شود ولی در نوع دیگر ناظر می باسیت جهت تصمیم گیری گزارش ها را به مقام بالاتر یا مرجعی ذی ربط ارائه دهد. آنچه فعلا توسط شورای نگبهان عمل می شود نظارت استصوابی است. در ادامه دلایل نفی یا اثبات این نوع نظارت از منظرتان می گذرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۷
جمال کزازی